OBSERWUJ MNIE ...

środa, 30 października 2013

nuta romantyzmu....


... Witam Kochani ...


Urodziny – zwyczaj świątecznego obchodzenia (czasami hucznego) rocznicy dnia, w którym ktoś się urodził. Zwykle wiąże się ze składaniem życzeń i wręczaniem prezentów solenizantowi.


Obchodzenie urodzin wywodzi się z religii starożytnego Rzymu, jest to święto ku czci Geniusza. Z tego powodu było pierwotnie tępione przez chrześcijan, którzy zamiast tego woleli obchodzić imieniny i rocznicę śmierci.


Tradycyjnym elementem obchodów urodzin w kulturze europejskiej jest tort urodzinowy, który ozdobiony jest specjalnymi świeczkami w liczbie odpowiadającej wiekowi jubilata. Jubilat ma za zadanie zdmuchnąć świeczki, najlepiej wszystkie za jednym razem. Innym zwyczajem jest śpiewanie jubilatowi specjalnej piosenki - w Polsce jest to "Sto lat".


Urodziny niektórych postaci historycznych są obchodzone jako święta.




i jak odnalazłyście w mojej pracy nutkę romantyzmu?


4 komentarze:

  1. Karteczka jest przepiękna. Bardzo podobają mi sie te kolorki. A do tego jeszcze jest w pudełeczku. Super pomysł. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ładna kartka. Ja zawsze się dziwię, skąd wy (kartkowcy) wiecie, co gdzie przymocować, żeby było ładnie i estetycznie....

    OdpowiedzUsuń
  3. Cześć, wyślij mi proszę swój adres do wysyłki paczki na dominika.nowicz@gmail.com

    OdpowiedzUsuń

Moje wyróżnienia

Moje wyróżnienia
od Ani

wyróżnienie

wyróżnienie
różany zakątek